MYŚL PRZEWODNIA
Jak dotychczas, gramy na podstawce. Rzeczy spoza są wyjątkiem, nie regułą.
TWORZENIE BOHATERA
Jak dotychczas, gramy na podstawce. Rzeczy spoza są wyjątkiem, nie regułą.
TWORZENIE BOHATERA
81 punktów do wydania.
Koszt 1 za 1.
Maksymalna wartość atrybutu: 18. Minimalna: 7.
Może być tylko jedna 18-tka.
RASY
Dwarf
- Golden Dwarf (+2 Con, -2 Dex, +2 Wis, zdolnosć hatred skierowana przeciw aberracjom, reszta bez zmian)
- Grey Dwarf
- Shield Dwarf (statystyki dwarfa)
Elf
- Drow
- Moon Elf (statystyki elfa)
- Sun Elf (statystyki elfa)
- Wild Elf (+2 Dex, +2 Wis, -2 Int, reszta bez zmian)
- Wood Elf (+2 Dex, -2 Con, +2 Wis, reszta bez zmian)
Gnome
- Deep Gnome
- Rock Gnome (statystyki gnoma)
Half Elf (statystyki półelfa)
- Half Drow (darkvision 60 ft. zamiast low-light vision, reszta bez zmian)
Halfling
- Ghostwise Halfling (ograniczone telepathy 20 ft. zamiast bonusu do rzutów obronnych, reszta bez zmian)
- Lightfoot Halfling (statystyki halflinga)
- Strongheart Halfling (bonus feat zamiast bonusu do rzutów obronnych, reszta bez zmian)
Half Orc (statystyki półorka)
Human (statystyki humana)
Planetouched
- Aasimar
- Genasi, Air
- Genasi, Earth
- Genasi, Fire
- Genasi, Water
- Tiefling
POCHODZENIE
Można posiadać dwa traity.
Przykładowe traity:
proficiency in one martial weapon
one skill as a class skil and +1 bonus to it
one 0th-level spell as a spell-like ability 1/day
one additional 0th-level spell slot
one additional 0th-level spell known
additional damage on critical hits equal to critical multiplayer
+1 additional channel energy per day
+1 bonus on attack rolls vs flanked opponent
+1 bonus on attack rolls vs flat-footed opponent
+1 bonus to CMB and CMD one one maneuver
+1 bonus on one saving throw
+1 to caster level on one magic school
+1 bonus on saving throws vs one magic school
+1 bonus on one saving throws, attack, ability check or skill check 1/day (after the roll is made)
+1 bonus to saving throws on arcane/divine spells
+1 bonus on damage vs one specific opponent
+1 bonus on AC vs one specific opponent
+2 bonus on one specific saving throw (i.e. charm, fear, poison)
+2 bonus on Concentration checks
+2 to caster level on one class, max caster level equal character level
+2 bonus on confirming critical roll
+3 additional rounds of barding music per day
+3 additional rounds of rage per day
-1 armor check penalty
-5 % arcane spell failure
proficiency in one martial weapon
one skill as a class skil and +1 bonus to it
one 0th-level spell as a spell-like ability 1/day
one additional 0th-level spell slot
one additional 0th-level spell known
additional damage on critical hits equal to critical multiplayer
+1 additional channel energy per day
+1 bonus on attack rolls vs flanked opponent
+1 bonus on attack rolls vs flat-footed opponent
+1 bonus to CMB and CMD one one maneuver
+1 bonus on one saving throw
+1 to caster level on one magic school
+1 bonus on saving throws vs one magic school
+1 bonus on one saving throws, attack, ability check or skill check 1/day (after the roll is made)
+1 bonus to saving throws on arcane/divine spells
+1 bonus on damage vs one specific opponent
+1 bonus on AC vs one specific opponent
+2 bonus on one specific saving throw (i.e. charm, fear, poison)
+2 bonus on Concentration checks
+2 to caster level on one class, max caster level equal character level
+2 bonus on confirming critical roll
+3 additional rounds of barding music per day
+3 additional rounds of rage per day
-1 armor check penalty
-5 % arcane spell failure
Traity oferujące inne zdolności (tak wymyślone przez Paiza, jak i pomysłu gracza) są uzgadniane we wspólnej rozmowie z MG.
DOPUSZCZONE MATERIAŁY
Pathfinder Core Rulebook.
Wszystkie archetypy wydane przez Paizo.
Klasy i warianty klas: Antipaladin, Magus, Ninja, Oracle, Witch
Psionika (klasy Psion oraz Psychic Warrior mojego autorstwa, reszta psioniki wedle Dreamscarre Press).
Wszelkie inne materiały, wydane przez Paizo, jak również własnego pomysłu, można składać do decyzji MG.
Klasy z dodatków mają dopuszczone te zdolności specjalne, które są zamieszczone w danym dodatku, bez rozszerzeń. Czyli przykładowo Witch może wybierać sobie takich patronów i używać takich heksów, jakie są opisane w Advanced Player’s Guide.
Zanim stworzysz postać używając innych materiałów, zapytaj.
ZMIANY I UŚCIŚLENIA W ZASADACH
Temporary hit points schodzą jako pierwsze.
Ray of enfeeblement ma saving throw: none.
Low-light vision zapewnia normalne widzenie w dim light.
Heavy crossbow zadaje 2d6 damage.
Light crossbow zadaje 1d10 damage.
Szarża to akcja standardowa. Dystans szarży równa się ruchowi postaci.
W każdej szarży można wyciągnąć broń.
Inne zasady magii [ze slotami, znacie je zapewne].
Wprowadzony nowy atut: Improved Weapon Finesse.
Wprowadzono nowy atut: Dexterous Attack.
Zmiana atutu Widen Spell.
Nowy przedmiot: alchemical scent, 50 gp.
Nowy przedmiot: rod of metamagic, widen.
Szarża to akcja standardowa. Dystans szarży równa się ruchowi postaci.
W każdej szarży można wyciągnąć broń.
Inne zasady magii [ze slotami, znacie je zapewne].
Wprowadzony nowy atut: Improved Weapon Finesse.
Wprowadzono nowy atut: Dexterous Attack.
Zmiana atutu Widen Spell.
Nowy przedmiot: alchemical scent, 50 gp.
Nowy przedmiot: rod of metamagic, widen.
ZMIANY CEN
Wszystkie przedmioty magiczne kosztują połowę ceny opisanej w podręczniku.
Następujące przedmioty, oraz rodzaje bonusów, zachowują swoją normalną, podręcznikową cenę:
- metamagic rods
- potions
- scrolls
- wands
- enhancement ability bonus
- AC deflection bonus
- AC insight bonus
- AC luck bonus
- AC natural armor bonus
- AC enhancement bonus
- AC shield bonus (jak ring of force shield)
- AC shield bonus (jak ring of force shield)
- resistance save bonus
- luck save bonus
- insight save bonus
- enhancement weapon bonus
Zwróćcie uwagę zatem, że cena najczęściej wybieranego ekwipunku pozostaje bez zmian.
Nowe ceny broni strzeleckiej:
- Shortbow - 10 gp
- Shortbow, composite - 20 gp (bez względu na bonus)
- Longbow - 15 gp
- Longbow, composite - 25 gp (bez względu na bonus)
+ WSZYSTKO CO NA BLOGU
+ WSZYSTKO CO NA BLOGU