Podręcznik gracza

MYŚL PRZEWODNIA

Jak dotychczas, gramy na podstawce. Rzeczy spoza są wyjątkiem, nie regułą.

TWORZENIE BOHATERA

81 punktów do wydania.
Koszt 1 za 1.
Maksymalna wartość atrybutu: 18. Minimalna: 7.
Może być tylko jedna 18-tka.

RASY

Dwarf
- Golden Dwarf (+2 Con, -2 Dex, +2 Wis, zdolnosć hatred skierowana przeciw aberracjom, reszta bez zmian)
- Grey Dwarf 
- Shield Dwarf (statystyki dwarfa)
Elf
- Drow
- Moon Elf (statystyki elfa)
- Sun Elf (statystyki elfa)
- Wild Elf (+2 Dex, +2 Wis, -2 Int, reszta bez zmian)
- Wood Elf (+2 Dex, -2 Con, +2 Wis, reszta bez zmian)
Gnome
- Deep Gnome
- Rock Gnome (statystyki gnoma)
Half Elf (statystyki półelfa)
- Half Drow (darkvision 60 ft. zamiast low-light vision, reszta bez zmian)
Halfling
- Ghostwise Halfling (ograniczone telepathy 20 ft. zamiast bonusu do rzutów obronnych, reszta bez zmian)
- Lightfoot Halfling (statystyki halflinga)
- Strongheart Halfling (bonus feat zamiast bonusu do rzutów obronnych, reszta bez zmian)
Half Orc (statystyki półorka)
Human (statystyki humana)
Planetouched
- Aasimar
- Genasi, Air
- Genasi, Earth
- Genasi, Fire
- Genasi, Water
- Tiefling

POCHODZENIE

Można posiadać dwa traity.

Przykładowe traity:

proficiency in one martial weapon
one skill as a class skil and +1 bonus to it
one 0th-level spell as a spell-like ability 1/day
one additional 0th-level spell slot
one additional 0th-level spell known
additional damage on critical hits equal to critical multiplayer
+1 additional channel energy per day
+1 bonus on attack rolls vs flanked opponent
+1 bonus on attack rolls vs flat-footed opponent
+1 bonus to CMB and CMD one one maneuver
+1 bonus on one saving throw
+1 to caster level on one magic school
+1 bonus on saving throws vs one magic school
+1 bonus on one saving throws, attack, ability check or skill check 1/day (after the roll is made)
+1 bonus to saving throws on arcane/divine spells
+1 bonus on damage vs one specific opponent
+1 bonus on AC vs one specific opponent
+2 bonus on one specific saving throw (i.e. charm, fear, poison)
+2 bonus on Concentration checks
+2 to caster level on one class, max caster level equal character level
+2 bonus on confirming critical roll
+3 additional rounds of barding music per day
+3 additional rounds of rage per day
-1 armor check penalty
-5 % arcane spell failure

Traity oferujące inne zdolności (tak wymyślone przez Paiza, jak i pomysłu gracza) są uzgadniane we wspólnej rozmowie z MG.

DOPUSZCZONE MATERIAŁY

Pathfinder Core Rulebook.
Wszystkie archetypy wydane przez Paizo.
Klasy i warianty klas: Antipaladin, Magus, Ninja, Oracle, Witch
Psionika (klasy Psion oraz Psychic Warrior mojego autorstwa, reszta psioniki wedle Dreamscarre Press).

Wszelkie inne materiały, wydane przez Paizo, jak również własnego pomysłu, można składać do decyzji MG.
Klasy z dodatków mają dopuszczone te zdolności specjalne, które są zamieszczone w danym dodatku, bez rozszerzeń. Czyli przykładowo Witch może wybierać sobie takich patronów i używać takich heksów, jakie są opisane w Advanced Player’s Guide.

Zanim stworzysz postać używając innych materiałów, zapytaj.

ZMIANY I UŚCIŚLENIA W ZASADACH

Temporary hit points schodzą jako pierwsze.
Ray of enfeeblement ma saving throw: none.
Low-light vision zapewnia normalne widzenie w dim light.
Heavy crossbow zadaje 2d6 damage.
Light crossbow zadaje 1d10 damage.
Szarża to akcja standardowa. Dystans szarży równa się ruchowi postaci.
W każdej szarży można wyciągnąć broń.
Inne zasady magii [ze slotami, znacie je zapewne].
Wprowadzony nowy atut: Improved Weapon Finesse.
Wprowadzono nowy atut: Dexterous Attack.
Zmiana atutu Widen Spell.
Nowy przedmiot: alchemical scent, 50 gp.
Nowy przedmiot: rod of metamagic, widen.

ZMIANY CEN

Wszystkie przedmioty magiczne kosztują połowę ceny opisanej w podręczniku.

Następujące przedmioty, oraz rodzaje bonusów, zachowują swoją normalną, podręcznikową cenę:

- metamagic rods
- potions
- scrolls
- wands
- enhancement ability bonus
- AC deflection bonus
- AC insight bonus
- AC luck bonus
- AC natural armor bonus
- AC enhancement bonus
- AC shield bonus (jak ring of force shield)
- resistance save bonus
- luck save bonus
- insight save bonus
- enhancement weapon bonus

Zwróćcie uwagę zatem, że cena najczęściej wybieranego ekwipunku pozostaje bez zmian.

Nowe ceny broni strzeleckiej:
- Shortbow - 10 gp
- Shortbow, composite - 20 gp (bez względu na bonus)
- Longbow - 15 gp
- Longbow, composite - 25 gp (bez względu na bonus)

+ WSZYSTKO CO NA BLOGU