Zasady pogody



Przepowiadanie pogody, Survival
Na dziś - DC 10
Na jutro - DC 20
Na pojutrze - DC 30

Burza
-8 do testów ataków na dystans.
-8 do testów Perception.
-2 do testów Acrobatics.
Gasi automatycznie źródła ognia takie jak świeczka lub pochodnia, 75 % szans że zgasi też chronione, takie jak latarnia.

Burza śnieżna
Trudny teren (każda kratka kosztuje dwa punkty ruchu).
-4 do testów ataków na dystans.
-4 do testów Perception.
-4 do testów Acrobatics.
50 % szans na zgaszenie źródeł ognia takich jak świeczka lub pochodnia.
Istoty znajdujące się dalej niż 5 stóp (jedna kratka) mają concealment (20 % miss chance).

Częściowe zachmurzenie
Brak efektów.

Czyste niebo
Brak efektów.

Deszcz (ulewa)
-4 do testów ataków na dystans.
-4 do testów Perception.
-2 do testów Acrobatics.
Gasi automatycznie źródła ognia takie jak świeczka lub pochodnia, 50 % szans że zgasi też chronione, takie jak latarnia.

Deszcz ze śniegiem
Trudny teren (każda kratka kosztuje dwa punkty ruchu).
-4 do testów ataków na dystans.
-4 do testów Perception.
-4 do testów Acrobatics.
Gasi automatycznie źródła ognia takie jak świeczka lub pochodnia, 75 % szans że zgasi też chronione, takie jak latarnia.

Gołoledź
Trudny teren (każda kratka kosztuje dwa punkty ruchu).
-4 do testów Acrobatics
Poruszenie się o więcej niż połowę swojej wartości Ruchu w rundzie wymaga testu Acrobatics o DC 10, porażka oznacza pozostanie w miejscu, porażka o 5 lub więcej upadek. DC jest już zmodyfikowane o +4.

Mgła
Istoty znajdujące się dalej niż 5 stóp (jedna kratka) mają concealment (20 % miss chance).

Mżawka (lekki deszcz)
-2 do testów ataków na dystans.
-2 do testów Perception.
Gasi automatycznie źródła ognia takie jak świeczka lub pochodnia.

Pada śnieg
Trudny teren (każda kratka kosztuje dwa punkty ruchu).
-4 do testów ataków na dystans.
-4 do testów Perception.
-4 do testów Acrobatics.

Pochmurnie
Istoty z light blindness oraz light sensitivity mogą poruszać się bez kar po powierzchni.
Niebo jest też pochmurne automatycznie podczas deszczu, śniegu, burzy itd.

Przelotne deszcze
50 % szans, że akurat pada, następny test za 1d4 godzin. Jeśli pada, efekt jak deszcz.

Przelotny śnieg
50 % szans, że akurat pada, następny test za 1d4 godzin. Jeśli pada, efekt jak śnieg.

Stary śnieg 
Trudny teren (każda kratka kosztuje dwa punkty ruchu).